Lamington National Park -> Yepoon / Kinka Beach - Reisverslag uit Lamington, Australië van Gerwin Hennipman - WaarBenJij.nu Lamington National Park -> Yepoon / Kinka Beach - Reisverslag uit Lamington, Australië van Gerwin Hennipman - WaarBenJij.nu

Lamington National Park -> Yepoon / Kinka Beach

Door: Kim & Gerwin

Blijf op de hoogte en volg Gerwin

18 Oktober 2012 | Australië, Lamington

Hier zijn we weer!

We waren gebleven bij Lamington Park. Toen we aankwamen regende het en was het 14 graden. Dat was even wennen. BRRR. Nadat we waren ingecheckt snel warme kleren aangedaan en in de middag nog een korte hike gemaakt. Het regende nog steeds dus ook maar de poncho aangetrokken en (heel charmant) de sokken over onze broek heengetrokken (bang om onze 'vrienden' tegen te komen). Lamington is een mooi en dicht regenwoud met enorme bomen. Ondanks de regen was de wandeling prachtig. Onderweg toch maar even voor de zekerheid de kleren en poncho onderzocht op bloedzuigers, want je weet maar nooit! (Zie verslag Sri Lanka) En ja hoor, daar waren ze weer! Kim had inmiddels alweer 3 van die rakkers aan de binnenkant van haar poncho verzameld. Nadat Gerwin deze beestjes van Kim d'r poncho had afgehaald, zijn we (wat sneller lopend..) teruggegaan en snel onder de douche gesprongen. Gelukkig waren deze beestjes dit keer NIET onder de kleren gekropen. Daarna na een snelle hap op de kamer rustig aangedaan en op tijd gaan slapen.

De volgende dag wilde we onze dag beginnen met een goed ontbijt bij het resort. Omdat het resort in the middle of nowhere lag, lagen de prijzen nogal hoog. Ze vroegen hier 32 dollar p.p voor het ontbijt. Tja, dat deden we dus maar even niet. Gelukkig hadden ze ook een minimarket, waar we ons ontbijt en lunch bij elkaar hadden gesprokkeld. Daarna een lange hike gemaakt waar we werden 'gewaarschuwd' met de tekst “What goes down....must go up” in verband met het hoogte verschil van 440 meter. Uiteindelijk 5 uur gewandeld (15 km) langs prachtige watervalletjes en dichte bossen. Gelukkig was het die dag droog en redelijk zonnig, zodat we onze lunch op een rots boven een watervalletje hebben kunnen nuttigen. Nog wel voor alle zekerheid onze sokken over onze broekspijpen opgerold, maar dit bleek gelukkig niet nodig te zijn. :-)

Na Lamington park zijn we de volgende dag doorgereden naar een Koala Sanctuary. Hier hadden ze maar liefst 140 koala's. Super leuk om deze lieve beestjes van dichtbij te zien! Hier kon je zelfs met een koala op de foto! Kim vond dit helemaal super en was niet te houden. Dus direct hiervoor een ticket gekocht en het beestje vast mogen houden en aaien. Kim was helemaal in de wolken van de ervaring en natuurlijk de foto's.. Ook hadden ze daar nog verschillende andere dieren zoals krokodillen, voor ons waren vooral de Tasmaansde duivel en Platycus (heel apart soort onderwater die met een eendenbek) bijzonder omdat we deze in Tasmanie hopelijk in het wild nog kunnen aanschouwen. Daarbij ook erg leuk een weide met Walibi's en Kangaroes, waar je deze lieve beestjes ook kon voeren. Ze waren heel mak en kwamen af en toe zelfs naar je toe, waardoor je ze ook heel makkelijk kon aaien.
Vervolgens zijn we doorgereden naar Brisbane, waar we 2 nachten verbleven in een prachtige Bed & Breakfast. We hadden een apart zit gedeelte met een 50 inch tv, waar vooral Gerwin heel erg blij mee was. Het leuke van een bed & breakfast is dat het ontbijt er bij in begrepen is. Dit keer een continentaal ontbijt, met heerlijke warme verse croissantjes en muffins, erg lekker na al die tosti's uit de koffietentjes.
Brisbane is een relatief kleine stad die je in een halve dag rond kan lopen. We zijn 's middags door het stadscentrum gelopen, door naar Southbank. Hier ligt een leuk stadsstrandje, aan het water omringt met leuke barretjes en restaurantjes. We waren er op zaterdag, dus er was ook markt en er stonden een aantal bandjes te spelen. Super sfeer! Daarna op de terugweg langs Eagle pier, waar aan de rivier verschillende restaurants gevestigd zijn. Mooi gelegen, alleen helaas buiten ons budget. 's Avonds in China Town in een heerlijk Thais restaurant gegeten, met een byo wijntje die we van de eigenaar van de b&b hadden gekregen. (Budgetreizigers :-) )
Omdat we Brisbane aardig al hadden gezien, zijn we de volgende dag naar North Stradbrooke gegaan, een eilandje vlakbij de stad. Na de overtocht hebben we 2 mountinebikes gehuurd en was het plan om naar 2 binnenmeertjes te fietsen. Helaas hebben we maar 1 meertje gehaald. Het eiland was namelijk vrij groot en heel erg heuvelachtig (en heet). Ook hadden we nog aardig wat spierpijn van de vorige dagen door het wandelen, waardoor onze benen wat tegen stribbelden. Wel hebben we heerlijk even kunnen relaxen bij 'Brown lake' het meer dat we wel gehaald hebben. 's Avonds zijn we met de watertaxi nog even naar Southbanks gegaan om nog even een hapje te eten. Vanaf de watertaxi had je een prachtig uitzicht over de skyline van Brisbane.

De volgende dag hoefden we nog maar een klein stukje te rijden naar de volgende badplaats: Caloundra. Maar eerst hebben we nog een tussenstop gemaakt bij de Glasshouse mountains. Een mooi national park met een vlak landschap, een open bos waaruit opeens een paar (vulkanische) bergtoppen uitstaken. Hier hebben we nog een hike gemaakt van 6 km. Na de picknick lunch zijn we doorgereden naar Caloundra, waar we nog even hebben relaxt op het strand. Het leuke van Australië vinden wij dat je opeens iets ziet, wanneer je het niet verwacht. Kim zag namelijk opeens een vinnetje in de zee op een paar meter afstand. Heel vlug dacht Kim dat het iets gevaarlijks was, maar al snel zagen we dat het een dolfijn was die aan het vissen was. Af en toe zag je zijn prooi al spartelend boven water komen. Erg leuk om te zien!
De dag daarna weer doorgereisd naar de volgende badplaats. Wel eerst een tussenstop gemaakt in Noosa. Een erg leuke badplaats, met een mooi strand en straatje met leuke winkeltjes en restaurants. Aan het einde van de dag aangekomen in Hervey bay, waar we 2 nachten zijn verbleven. De volgende dag stond er namelijk een dagtrip gepland naar Fraser Island. We werden 's ochtends al op tijd opgehaald, voor de transfer naar de haven. We zagen al snel dat het een vrij massale trip zou worden, helaas. Maar dat mocht de pret niet drukken. Na de overtocht werden we na een vrije hobbelige tocht (alleen maar zandwegen) naar Lake Mc Kenzie gebracht. Dit is een prachtig zoetwatermeer, waar we even mochten relaxen. Daarna een korte (toeristische) tocht gemaakt door de jungle. Na de lunch gingen we het strand op waarnaar de chauffeur even goed gas gaf. Tussendoor opeens nog 2 walvissen gezien, heel onverwachts (een enorme vin die op het water bleef slaan). Daarna nog 2 stops gemaakt, bij o.a. een oud schip wat daar in 1935 is gestrand en Eli Creek. Op de weg terug nog 2 dingo's en een kleine Python gespot. Super!
De dag afgesloten met een heerlijke Rumpsteak met friet en salade voor 10 dollar, een goeie deal voor budgetreizigers als ons :-)

Vandaag zijn we beland in Kinka beach waar we in een soort sta-caravan verblijven met emu's en pauwen als huisdieren. We hebben na onze hardloopsessie op het strand van vanmiddag heerlijk genoten van een eigen gemaakte maaltijd.

Nu nog een 10 dagen aan de kust en daarna gaan we camperen in de outback! Gaat snel!

See ya!

• 18 Oktober 2012 - 17:04

Floor En Nel:

Hey kids
    Alweer een superleuk verslag, jullie maken wat mee zeg.
    Geniet nog lekker verder.
    Liefs pap en mam

• 18 Oktober 2012 - 18:36

Lisette:

Heey Kim en Gep,

Leuk om jullie avonturen te lezen!! Geniet ervan he! X Liz

• 18 Oktober 2012 - 20:08

Nico En Tineke:

Hoi gerwin en Kim, Fijn om deze verslagen te bekijken en de foto's te zien. Geniet ervan! PS. Tineke heeft bij jullie thuis de plantjes watergegeven. Groetjes Nico en tineke

Debby :

Hooi, wat super leuk om te kezen wat jullie allemaal doen daar zeg!! Erg veel ook, super! Nog heel veel plezier!! Dikke kus van je zus :) en Erik natuurlijk

• 19 Oktober 2012 - 09:05

Debby:

Was iets te enthousiast sorry!! :)

• 19 Oktober 2012 - 09:08

Valerie :

Wat een prachtige foto's zeg, heerlijk hoog knuffel gehalte :) en weer genoten van jullie verhaal! Thanks voor het mee mogen genieten op afstand! Oh mijn god ik lag hier net onder de tafel van de schrik jullie hebben een phyton gezien whaa mijn grootste nachtmerrie :/

Nog heel veel plezier!! Kijk weer uit naar jullie volgende verslag!
    liefs,val

• 19 Oktober 2012 - 09:16

Roy :

Baklappen!! kom ik beneden om te ontbijten, ligt Val onder de tafel omdat jullie een python hebben gezien, mietje. Wat een fantastische reis maken jullie zeg, erg leuk verhaal en hele mooie foto's. Jullie maken er wel een sportieve reis van zo he met al dat hiken en hardlopen;) Nou nog heel veel plezier ouwe budget reizigers, geniet ervan..over 10 dagen lekker camperen!!
    xxx

• 19 Oktober 2012 - 13:23

Arjan:

Mooie verhalen!! Mooie foto's!! Ben erg benieuwd naar jullie volgende avonturen.
    Aan actie zo te lezen geen gebrek. Maak er iets moois van!
    Arjan en Miranda

• 20 Oktober 2012 - 14:20

Ria En Rob:

Hoi Kim & Gerwin,

Ziet er weer fantastisch uit, al veel gezien en gedaan. Nog geen grote kikkers dus Ria wordt al wat enthousiaster! Heel veel plezier. Xxx Ria & Rob

• 21 Oktober 2012 - 11:04

Miranda:

Top verhaal weer en wat een mooie foto's! Die koala is echt super schattig! Have fun! X Miran

• 22 Oktober 2012 - 22:31

Thijs:

KUKABOERAAAAAAAAAA :) WAT EEN MOOIE WOORDEN!!! echt super leuk om te lezen!, kijk uit naar alle nieuwe adventures mates! Get on you mate! Liefs Thijs ( sanne ligt al te maffen naast me maar ook namens haar! :)