Hong Kong, Sydney & Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerwin Hennipman - WaarBenJij.nu Hong Kong, Sydney & Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerwin Hennipman - WaarBenJij.nu

Hong Kong, Sydney & Blue Mountains

Door: Kim & Gerwin

Blijf op de hoogte en volg Gerwin

05 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Hier is ons eerste reisblog vanuit Australië! Omdat we het leuk vinden om jullie op te hoogte houden van onze belevenissen en omdat we het zelf leuk vinden om later nog eens terug te kunnen lezen!

Hong-Kong was een leuke 'opwarmer' voor wat komen gaat in Australië! De eerste dag viel ons vrij zwaar; de slaap niet kunnen vatten in het vliegtuig en dan aankomen om 6:30 bleek een 'zware' opgave! Hong-Kong geeft het woord 'druk' een nieuwe betekenis. Overal krioelt het van de mensen. De eerste dag hebben we vooral rondgewandeld op Hong-Kond island. (Eén van de vele eilanden van Hong Kong). Met name SOHO en de buurt van de 'Central Escalator' vonden wij erg leuk, De roltrap (escalator) is wel bijzonder, 800 meter lang (langste ter wereld, wel bestaande uit minimaal 12 stukken) waarbij je omringd bent met leuke (soms hippe) restaurantjes en barretjes. Uiteindelijk 2 wandelingen uit de reisgids 'Hong-Kong' gedaan (met een totaaltijd van 5 uur in 3 uur doorlopen, een hele prestatie vonden wijzelf :) ).Na een powernap hebben we de Kowloon Night Market nog even bezocht. En daar moest op gedronken en gegeten worden, daar werd het 's avonds helaas wat lastig! We bleken niet de enige die opzoek waren, het jaarlijkse vuurwerk maakte dat er niet makkelijker op, dus we hebben wat afgestruind. Afijn na met de veerpont weer de oversteek (vanaf Kowloon) naar Hong-Kong island hadden gemaakt toch nog een leuke plek gevonden! Mediterraanse tapas, echt food voor de locals dus! ;)
Dag 2 verliep een stuk vlotter en vooral fitter! We zijn na onze koffers ingecheckt te hebben op het treinstation (ideaal!) naar de Peak tram gegaan om naar 'Mount Victoria' te gaan. Daar bleken we (goh) niet de enige te zijn met dat idee. Een rij van 2 uur wachtte op ons, om het fel begeerde kaartje voor de tram en de rit naar boven te bemachtigen. Was dat even boffen, we hebben dus vrij snel een taxi aangehouden om de rit naar de top op een alternatieve manier te volbrengen (bleek nog goedkoper ook). Boven op de top was er een hele mooie wandeling rond de top van mount Victoria, waarbij het uitzicht wisselde tussen jungle en prachtige vergezichten over de stad. Daarna nog als een stel berggeiten Victoria Peak Garden bezocht. Dit is de tuin van het voormalige zomerrresidence van de gouverneur, vooral druk bezocht door pas getrouwde stellen voor de fotoshoot en locals om te relaxen. Daarna zijn we de mount Victoria via een prachtig (maar stijl) pad afgedaald; door de jungle en uiteindelijk tussen de vele torenflats. Na een kort bezoek aan een (gratis) dierentuin vonden we het wel welletjes en zijn we op zoek gegaan naar een happy-hour (budget reis..) tentje voor een drankje! Na een lekker diner (wederom local food: Thais) zijn we in de trein gestapt naar de luchthaven op weg naar Sydney!

Sydney is een geweldige stad! Na aankomst direct naar hotel en ingecheckt en aan het wandelen geslagen! We hadden nog niet op de kaart gekeken of we werden op straat aangesproken of we hulp nodig hadden. De algemene sfeer in Sydney is echt relax en niet zo gehaast als andere grote (wereld)steden. We zijn direct door Chinatown (zag er bekend uit na Hong Kong) door Central naar 'The Rocks' gelopen, dit is de oorspronkelijke vestigingsplaats waaruit Sydney is ontstaan. Een gezellige wijk, met mooie oude gebouwen, leuke terrasjes en restaurants. Daarna doemde al snel the Harbour Bridge op; wat een kolos van een brug! Daarna hebben we onze weg vervolg naar de Opera house. Nog zo'n imposant gebouw, waar Gerwin flink de Japanner op uit heeft zitten hangen. Omdat we nog niet genoeg gelopen hadden (en nog eens spierpijn van de dag ervoor) zijn we terug gelopen via de Royal Botanic Gardens; een erg mooi park met veel bijzondere bomen en mooi aangelegde tuinen. Na een korte borrel hebben we onze weg terug naar het hotel vervolgd. Om na een korte douche naar Darling Harbour te gaan! Een gezellig uitgaanscentrum (aan de haven..) met veel restaurants en cafe's.. De kangaroo hebben we helaas nog niet in levende lijven gezien; wel op ons bord, heerlijk! (aahhh).
De tweede dag hebben we de bus naar Circular Quai genomen om daar de ferry naar Manly te pakken. Daar waren wij niet de niet de enige in; veel 'locals' waren op hetzelfde idee gekomen om lekker van een dagje strand te genieten. Onderweg Harbour Bridge, Opera House en mooie vergezichten, een lekker boottochtje (half uur.) Op Manly aangekomen hebben we een fiets gehuurd en zijn we langs diverse strandjes gefietst, erg mooi! Ook hier weer die laid-back sfeer, super! Daarna doorgefietst naar 'North Head', dat betekende een flinke klim naar om boven de klif te komen. Dit was echter meer dan de moeite waard; ruige zee, prachtig uitzicht over de zee en Sydney (in de verte). Na een kort bezoek aan Manly Beach de ferry weer terug te nemen. Na het eten nog even genoten van Sydney by night (zie foto's) en teruggewandeld naar hotel, onderweg nog een close encouter met een spinnetje.. Kim op haar slippers vond het getik op het asfalt van dat beest wat minder..

Helaas was het de dag daarna tijd om Sydney te verlaten; auto ophalen en gaan! Dat links rijden is de eerste paar meters best spannend. Na een kort bezoek aan Bondi Beach (wauw!) de weg richting Blue Mountains ingezet. Dit bleek nog een aardige huwelijkstest te zijn; drukke stad, nukkig navigatie systeem..Afijn het duurde even maar eerste stop in Blue Mountains: Wentworth falls. Daar een flink aantal trails gecombineerd tot één om toch het meeste ervan te kunnen zien. Mooie trails (met veel trappen) door de bossen om de waterval van diverse kanten te kunnen zien. Daarna doorgereden naar Katoombo om op 'Echo-Point' de Three Sisters te kunnen aanschouwen, 3 rotsformaties naast elkaar en natuurlijk een prachtig uitzicht over de Blue mountains. Ook vanmiddag dachten we dat we nog niet lang genoeg hadden gelopen. Daarom nog even een trail gelopen naar de Three Sisters. (Lees:nog meer trappen, omhoog en omlaag)
Vanavond zijn we aangekomen in Leura, een bergdorpje in de Blue mountains. Een prachtige bed & breakfast, gelegen midden in de natuur. Vooral de jacuzzi vanavond was heel vervelend. Ook even het dorpje in geweest. Hier hebben ze iets geweldigs uitgevonden, BYO. Dit betekent dat je je eigen wijn of bier mee mag nemen. Heel veel restaurants mogen namelijk geen alcoholische dranken verkopen. In eerste instantie voelt het wat vreemd met je eigen fles wijn aan tafel te gaan; maar ach we are on a budget! Dat budget heeft wel wat te lijden gehad de afgelopen dagen: Het grote minpunt van Australië: Gierend duur!

Kortom we hebben het enorm naar ons zin; morgen op weg naar Hunter Valley de wijnstreek! We proberen het volgende reisverslag wat korter te houden!

No worries!

• 05 Oktober 2012 - 16:38

Valerie & Roy:

Lieve Japanse berggeiten,

Heel leuk om jullie eerste reisverslag te lezen en mooie foto's ! Wat hebben jullie al een hoop gedaan in nog geen week tijd! Klinkt allemaal erg leuk! Graag hierbij een bestelling; foto van een koala en kangeroo :)

Nog heel veel plezier!!

Liefs,Roy&Val

• 05 Oktober 2012 - 18:08

Nico En Tineke Hennipman:

Hoi gerwin en Kim! Leuk om dit allemaal te lezen en de foto's te zien! Tineke heeft dit op de iPad al bekeken Geniet ervan jullie beiden. Groetjes Nico en tineke

• 05 Oktober 2012 - 19:35

Rob En Eveline:

Hoi luitjes,

Klinkt goed wat jullie tot nu toe gezien en gedaan hebben. Jullie zullen vast nog heel veel indrukken opdoen. Niet te veel wijn gaan proeven in de wijnstreek anders zien jullie alles niet zo scherp meer en dan zullen de foto's niet zo mooi zijn als degene diejullie nu hebben laten zien. Heel veel plezier en goede reis verder.

Xxx Rob en Eveline

• 06 Oktober 2012 - 08:49

Joyce:

Kim& Gerwin,
    Klinkt heerlijk! Enjoy!!
    Xx, Frans, Joyce, Tim & de kleine spruit in joyce' buik :) (13 weekjes nu)

• 06 Oktober 2012 - 14:44

Miranda:

Hoi Kim en Gerwin,

Leuk om te lezen hoe jullie de reis doorkomen en wat jullie daar meemaken. Ik hoop nog veeeeel meer te lezen de komende tijd. En lekker actief bezig met al dat wandelen! Komen jullie met een goede conditie terug ;-)

Have fun de komende tijd!

Liefs,
    Miranda en Arjan

• 06 Oktober 2012 - 18:02

Rob En Ria:

Hoi Kim en Gerwin

Dat klinkt heel goed,wat hebben jullie alveelgezien en gedaan.
    Geniet ervan,nog heel veel plezier!

Dikke kus,
    Rob en Ria

• 07 Oktober 2012 - 09:58

Erik Debby Jasmijn:

Hoi Kim en Gerwin,

Klinkt erg goed allemaal,leuk om te lezen en super mooie foto's zeg!!

Nog heel veel plezier!!

Liefs Erik Jasmijn en Debby

• 07 Oktober 2012 - 17:00

Hillie En Bert Zaal:

hallo globbetrotters,
    wat een avontuur en wat een mooie foto,s.
    heel veel pelzier en kijk uit voor de spinnnen en slangen brrr!!!
    groetjes hillie