Habarana - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van Gerwin Hennipman - WaarBenJij.nu Habarana - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van Gerwin Hennipman - WaarBenJij.nu

Habarana

Door: Kim & Gerwin

Blijf op de hoogte en volg Gerwin

03 Juni 2011 | Sri Lanka, Habarana

Negombo – Habarana
Wat een geweldig hotel zitten we nu. Voordat we hier over gaan vertellen, beginnen we nog even waar we gebleven waren.
De tweede avond in Colombo bleef het maar regenen. Uiteindelijk zijn we dapper met plu toch het stadje in gegaan om een restaurantje op te zoeken. Vervolgens ging het nog harder regenen met flinke windstoten. Paraplu natuurlijk kapot en wij kwamen vervolgens zeiknat aan bij een restaurantje. Al met al wel lekker gegeten (met handdoek). Daarna nog even een borrel gedronken bij het plaatselijke cafe. We zaten net en hoorden het nummer ‘You’re beautyfull van James Blunt, het tweede nummer wat Ray Klaassen zong tijdens onze ceremonie. Kregen meteen weer kippevel. :) Daarna terug naar het knusse Villa Araliya, waar we door de lieve eigenaar werden opgewacht voor een drankje van het huis. We kregen het lokale drankje Arrack. Niet te drinken natuurlijk, bijna pure alcohol, maar we hebben het drankje opgekregen. We hebben de eigenaar nog de videoclip en de foto’s laten zien. Erg leuk en een aardige man. Zijn vrouw is Nederlands, maar ze was toevallig nu op vakantie in Nederland.

De volgende morgen na het ontbijt afscheid genomen van de eigenaar en de rest van het personeel. Vervolgens zijn we vertrokken richting Habarana. Na 2 uur rijden kwamen we aan bij het olifantenkamp. Helaas kregen de olifanten geen bad, omdat het al teveel had geregend. Brutaal zijn sommige locals wel. Het is normaal om een fooitje te geven als ze je een dienst hebben bewezen. Het irritante is dat ze er om vragen en ook precies hoeveel. :) We werden dus aan alle kanten belaagt met verzorgers om op de foto te gaan met de olifanten. Na het fotootje hebben we de olifanten daarom op een veilige afstand bekeken. :) Na de heerlijke lunch aan het water (club sandwich!) hebben we nog een tempel bezocht. Was niet heel erg bijzonder. Vervolgens volgde nog een lange rit naar ons hotel in Habarana: Chaaya village. Wat een prachtige hotel. Tegen een kleine toeslag hebben we nu een mooiere kamer gekregen met meerzicht, kingsize bed en regendouche! Ook kregen we fruit op de kamer geserveerd. Ook het eten hier is heel erg goed. Een uitgebreid buffet, met ruime keuze! Zelfs carpaccio met pijnboompitjes en mijn favoriete dressing: Balsamico :) Gelukkig verblijven we hier vanavond nog een nachtje. Vanochtend hebben we een zeer sportief programma achter de rug. We zijn gaan mountainbiken met gids naar de Sigiriya rots. De fietstocht leek een beetje op de fietstocht in Bangkok, alleen dan dwars door de natuur. Onderweg kwamen we veel locals tegen en scholen met kindjes, die die twee albino’s op mountainbike maar al te interessant vonden en enthousiast zwaaiden. Daarna hebben we van een andere gids weer een tour gehad rondom het eeuwenoude paleis van de koning. Dat moet een waar paradijsje zijn geweest! Een enorm aantal zwembaden om zijn 500 vrouwen gelukkig te houden, de fresco’s van 1500 jaar oud logen er in ieder geval niet om :). Na het doorlopen van alle (opgegraven) zwembaden hebben we de 200 meter hoge Sigiriya rots beklommen (enge trappetjes), waar we uiteindelijk een prachtig uitzicht hadden. Vervolgens zijn we weer naar beneden geklauterd en fietsten we weer terug naar het hotel. (Ruim een uur heen en een uur terug in de bloedhitte). Daarna heerlijk even een plons gedaan in het zwembad en geluncht. Vanmiddag een olifantensafari (met gemengde gevoelens: wel/ niet zielig) gedaan van een uur. (Was eigenlijk 2 uur geboekt, maar we vonden 1 uur wel genoeg omdat we wisten hoe oncomfortabel dit was vanuit onze ervaringen in Thailand). We gingen langs een meer en de olifant ging ook nog even (diep) het water in. Het uitzicht over het meer en jungle was super!

Daarna had de gids het lumineuze idee om een echte Sri Lankaanse massage te ondergaan. Kim vond dit een geweldig idee, waarbij haar man daar iets andere ideeën over had ;). Zeker toen bleek dat er een mannelijke masseur voor de mannen was, en een vrouwelijke voor de vrouwen… Maar al met al een ‘ervaring’ rijker, Gerwin heeft de masseur in ieder geval getrakteerd op een portie massage olie tijdens de voetmassage (Kriebelllt pats!) ..De lucht van de massage olie (blegh) is er na 2 keer douchen nog steeds niet uit.
Vannacht blijven we nog 1 nachtje in dit geweldige hotel en daarna rijden we door naar Kandy!

• 03 Juni 2011 - 17:10

Lisette:

Hey! Ziet er gaaf uit en klinkt ook heel tof allemaal! Veel plezier nog en houd ons op de hoogte. Liz

• 03 Juni 2011 - 17:14

Nico En Tineke:

Hoi gerwin en kim, In ieder geval veel avontuur begrijp ik uit dit verhaal. Heel erg leuk ,dat wij door deze verhalen en foto's deelgenoot zijn van jullie huwelijksreis. Pas goed op elkaar en geniet samen! Groetjes Nico en Tineke

• 03 Juni 2011 - 17:51

Ria En Nel:

Hoi , weer een leuk verhaal, schattig dat kleine olifantje.
    Jullie stralen nog steeds.
    We wachten met spanning op jullie volgende verslag, leuk om jullie zo te volgen.
    Veel plezier!!!!!
    Lieve groetjes Ria en Mama

• 06 Juni 2011 - 08:42

Erik&Debby:

Wat leuk op die olifant zeg!! Was dat niet eng? Zou ik (Debby) niet durven haha!! Veel plezier nog!! Lekker genieten, wij zitten saai in de regen... Liefs Erik&Deb

• 06 Juni 2011 - 09:40

Andre En Greet:

Ziet er allemaal weer mooi uit. En hier maar regenen, niks aan te doen. Leuk verslag ook . En jullie blijven maar stralen. Jongens veel plezier!

• 06 Juni 2011 - 15:57

Kelly & Daan:

Klinkt super allemaal. Wij zijn jaloers! Geniet ervan! Liefs

• 06 Juni 2011 - 20:23

Floor:

Hoi Kim en Gerwin,
    Klinkt allemaal geweldig.
    De masseur heeft alle probleempjes bij Gerwin weggemasseerd hoor ik?
    Kan dus elke dag hardlopen.
    Ik spreek jullie graag een keer, net terug uit Portugal, was super.
    Veel plezier.

• 10 Juni 2011 - 10:14

Erik&Debby:

Oh nee he, ook dit zou echt niets voor mij (Deb) zijn haha, leuk hoor wat jullie allemaal zien en doen. Erg leuk dat jullie zoveel schrijven en leuke foto's weer! Veel plezier nog!! Liefs Erik, Debby en kids XX