De eerste dagen - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Gerwin Hennipman - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Gerwin Hennipman - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Kim & Gerwin

Blijf op de hoogte en volg Gerwin

01 Juni 2011 | Sri Lanka, Negombo

Wat een overgang van een fantastische huwelijksdag opeens in het warme Sri Lanka! We hebben het nog best zwaar met onze after wedding dip. We raken niet uitgepraat over deze geweldige dag. We zijn zelf al verantwoordelijk voor een heel aantal you tube hits van onze videoclip. We kunnen er geen genoeg van krijgen!

Omdat we het voor onszelf (om later terug te kunnen lezen) en andere die het leuk vinden om te lezen hoe onze huwelijksreis verloopt plaatsen wij zo af en toe een reisverslag!

De heenreis duurde gevoelsmatig erg lang! Onze snelle incheck en relaxe ontbijt werd verstoord toen Kim alle boeken en tijdschriften in de wc liet liggen, gevolg: Rennend van informatiepunt naar migratie om te kijken of het tasje al door de 'security screening' heen was.. Gelukkig kwam er plots een security dame aangelopen die de marechaussee dame gevonden had die het tasje had :).. Toen konden we boarden naar onze korte vluchtje naar Heathrow, we hadden de tijd om over te stappen: 4 uur. Lekker gelunched met een wijntje dus die tijd was zo voorbij! Wat minder snel voorbij was, was de vlucht naar Colombo. Afgezien dat we de enige westerlingen waren kwam we de volgende ongemakken tegen:
- Een gangpad onderspugend kind
- Een huilend kind (meervoud)
- Een schreeuwend kind (meervoud)
- Bemanning die het handig vinden om 1 uur 's nachts het ontbijt te serveren (met nog 5 uur te gaan).

Dus we hebben heerlijk geslapen!

Daarna werden we netjes opgewacht door onze lokale gids (Weerakroon), en werden we naar ons hotel gebracht. De gids is een echte 'local': Hij is schoolleraar geweest en nu met pensioen, en doet dit als hobby. We hoeven ons geen zorgen te maken over snelheidsovertredingen in ieder geval, hij rijdt als een 67 jarige. Verder een aardige kerel, dus gaat vast goed komen.

We verblijven nu 2 nachten in Vila Arayila in Negombo, een charmant hotelletje niet ver van het strand. We hebben in het plaatsje al lekker gelunched, waarbij we vandaag een close encouter hadden met diverse eekhoorntjes. Zo brutaal zelfs dat ze de patat van ons bord aten :). Strand is lekker breed, maar erg ruw en omdat het laagseizoen is is het er erg rustig. We zitten daarom 's middags bij het zwembad bij het hotel, waar het ook prima toeven is. Ook in het hotel is het rustig, er zijn nog 2 andere gasten en dan houdt het op! Vanochtend nog een city tour gedaan en de lokale (verregende) vismarkt bezocht hebben en een kerkje. Het weer is trouwens wisselvallig, af en toe een zware bui maar daarna weer een lekker zonnetje: prima!

Morgen worden we vroeg opgehaald om naar een olifantenhuis te gaan en gaan we (waarschijnlijk niet de laatste) tempel bezoeken!

Als we weer gelegenheid hebben sturen we weer een update!

• 01 Juni 2011 - 14:21

Monique Kaihatu:

Nogmaals Hartelijk Gefeliciteerd met jullie huwelijk en heel veel geluk samen, geniet op jullie huwelijksreis van de omgeving en vooral van elkaar!!!
    Ik volg jullie verslag hartstikke leuk!
    Groetjes Monique

• 01 Juni 2011 - 14:36

Sanne:

Ohhh dat ziet er al goed uit!
    Het autootje is nog fijn in Nijmegen. Echt heel fijn om m even te mogen lenen.
    Heel veel plezier daar nog!!!!
    Geniet ervan en van de filmpjes op youtube! Ze zijn toch ook geweldig, zelfs mijn collega's willen het zien ;-) en de dag was ook echt helemaal super!!

xx Sanne

• 01 Juni 2011 - 16:26

Rob & Ria:

Hoi tortelduifjes,

WIj (Ria) hebben de video ook al tientallen keren gezien. Wat een geweldige dag! Geniet lekker van de mooie huwelijksreis. We blijven jullie volgen.

XX

• 01 Juni 2011 - 16:28

Miranda:

Vette shit!! :-D De foto's zien er errug mooi uit. Veel plezier daar! En plaats vooral nog meer foto's en tekst, erg leuk om te volgen. Maar ook tijd overhouden om leuke dingen te ondernemen anders heb je niks om te schrijven ;-) Veel plezier! X Miran.

• 01 Juni 2011 - 16:49

Papa En Mama:

hoi lieve schatten
    wij zitten ook nog steeds te genieten van jullie prachtige huwelijksdag.
    Het begin van jullie reis ziet er al geweldig uit, super.
    Nog heel veel plezier!
    liefs papa en mama

• 01 Juni 2011 - 19:43

Erik&Debby:

Hoi schatjes, wat een reis maken jullie zeg! Wat was zaterdag een mooie dag he? Zullen we nooit vergeten!! Veel plezier nog!! XX E,D,T&J

• 02 Juni 2011 - 15:53

Andre En Greet:

hallo newly weds... nog van harte gefeliciteerd met julie huwelijk. Jammer dat we er 's avonds niet bij konden zijn. we hebben gehoord hoe fantastisch het was, dus lekker nagenieten. Deze plaatjes zien er ook mooi uit en een heel leuk reisverslag. We blijven jullie volgen. Heel veel plezier.

• 02 Juni 2011 - 18:12

Nico Hennipman:

hoi gerwin en kim, Geniet van elkaar en van deze geweldige huwelijksreis! Ik zal jullie reisverhalen op de voet volgen. Met hartelijke groeten Nico en Tineke

• 02 Juni 2011 - 19:43

Rob En Eveline:

Hoi luitjes lekkere vlucht hebben jullie gehad. Zijn we dus echt niet jaloers op. Wel op de mooie reis die jullie maken. Geniet ervan want voor je het weet zitten jullie weer terug in het vliegtuig met kotsende kinderen. Heel veel plezier en mooie dagen toegewenst.
    Groetjes Rob en Eveline

• 03 Juni 2011 - 15:21

Hillie:

hallo honeymooners (nieuw woord ha! ha!)
    heel veel plezier en interessante onmoetingen en avonturen , kijken jullie wel uit voor enge beesten .brrr.
    geniet er maar lekker van.

liefs tante hillie

• 05 Juni 2011 - 16:43

Frans, Joyce & Tim:

Heey sweeties,
    Eerst een fantastische dag (heb het filmpje ook al tig keer bekeken, haha) en nu zo'n ontzettende reis. HEERLIJK! Leuk dat we 'er een beetje bij kunnen zijn' en lekker genieten samen!
    Dikke kus van ons!