Malediven & weer naar huis - Reisverslag uit Malé, Malediven van Gerwin Hennipman - WaarBenJij.nu Malediven & weer naar huis - Reisverslag uit Malé, Malediven van Gerwin Hennipman - WaarBenJij.nu

Malediven & weer naar huis

Door: Kim & Gerwin

Blijf op de hoogte en volg Gerwin

18 Juni 2011 | Malediven, Malé

En toen zat je opeens weer op het vliegveld van Colombo.

De laatste paar dagen gingen snel! Maar wat een geweldig hotel en wat zijn de Malediven mooi! Het was een sprookje…

We hebben alle dagen mooi weer gehad en geen druppel regen gezien. Het personeel gaf al aan dat het normaal gesproken zou moeten regenen (Monsoen). We hebben dus heel erg geluk gehad. We hebben de afgelopen dagen 3 duiken gemaakt. De eerste duik was een check dive. Het was alweer een tijdje geleden, dus was het wel weer even fijn om eerst weer even te oefenen wat we met de duikcursus hadden geleerd. Vervolgens hebben we een duik gemaakt bij het huisrif. Dit viel ons niet tegen. Het rif was nog aardig intact. We hadden geluk: We zagen 3 eagle ray roggen voorbij zwemmen. De volgende dag gingen we op pad met de boot en hebben we 2 duiken gemaakt, waaronder 1 bij het shark reef! Heel erg gaaf en indrukwekkend om op een bepaalde plek scholen van 30 a 40 rifhaaien langs zien zwemmen! Gelukkig zijn rifhaaien heel onschuldig en zijn eerder bang voor ons. We moesten op een bepaalde plek op 18 meter diepte zo min mogelijk bewegen, zodat ze heel dichtbij kwamen. En dat werkte, na tien minuten ‘stil liggen’ zwommen ze een paar meter van je vandaan. Dat was dus een top duik! De tweede duik was vooral een mooi rif, met mooi koraal en vooral veel vis. Maar ook weer een grote schildpad en een kleine rifhaai langs zien zwemmen. Dus de duiken waren top! We vonden het zonde van de tijd die we hadden in de Malediven om nog een duik te maken (we hadden de rekening nog niet eens gezien van die drie duiken..).

We hebben daarna vooral genoten bij onze villa van de jacuzzi, het prachtige stukje strand voor onze villa en de wandelingen om het eiland. Je kon het eiland in 30 minuten rondlopen, wat vrij groot is voor de Malediven. Het hotel heeft verder 2 zwembaden. Een junglepool waar je heerlijk kon lunchen en het andere zwembad, waar geen kinderen mochten komen. Vanaf dit laatste zwembad had je uitzicht op zee en kon je de prachtige zonsondergang zien onder het genot van een lekker drankje. Elke dag was het rond die tijd happy hour en 1 keer speelde er rond die tijd een DJ met lekkere lounge muziek. We hebben 3 keer bij ons favoriete restaurant gegeten, waar de tafeltjes op het strand staan. De laatste avond hebben we een romantic champagne cruise gedaan, rond zonsondergang. Een groot jacht voor ons alleen, met lekkere hapjes en natuurlijk champagne. Het was een heldere dag, dus de zonsondergang was ook prachtig!

Vandaag konden we gelukkig tot 16:00 in onze villa verblijven, want ons vliegtuig ging pas om 17:00 (om vervolgens de vlucht van 22:20 te pakken in Male). De laatste dag hebben we de lunch bij onze villa besteld met een lekker flesje wijn. Daarna nog even samen een laatste plons in zee gemaakt en toen was het alweer tijd om de laatste spullen te pakken. Een lange reis stond nog voor de boeg. Eerst vanaf het eiland met een watervliegtuig naar Male, dan van Male naar Colombo, vervolgens Colombo – Londen en als laatste van Londen naar Amsterdam. Toen we aan boord waren van het watervliegtuig (dat nog uit de tijd van Apollo 13 stamde), werd er ons verteld dat we nog een tussenstop zouden maken op een ander eiland. Toen we eenmaal op dat andere eiland waren, bleek het toestel wat technischer mankementen te hebben. Er moest een ander toestel komen. Iedereen werd vervolgens naar het andere eiland gebracht (waarvan het resort er niet verkeerd uitzag). De zonsondergang was al in volle gang, en daarmee steeg de ‘spanning’ of we nog wel Malé dezelfde dag zouden bereiken aangezien de watervliegtuigen na zonsondergang niet meer (mogen) vliegen. Uiteindelijk kregen we toch bericht dat we weer richting het waterplatform terugkonden (met een speedboot), daar zag het vliegtuig er toch behoorlijk hetzelfde uit.. Na een constaterende opmerking richting de bemanning (jonge guppen met een zonnebril die zichzelf heel hip vinden), kregen we met een glimlach te horen: Ach het was maar een metertje… Net voor duisternis (en heel laag vliegend) zijn we uiteindelijk toch aangekomen.

Nu zitten we te wachten in Colombo en hebben nog een lange reis voor de boeg. Het was een prachtige reis, die we niet snel zullen vergeten! Zondagmiddag komen we weer aan op Schiphol.

Bedankt voor alle leuke en lieve berichten op ons verslag. We hopen jullie snel weer te zien en te spreken!

• 18 Juni 2011 - 19:52

Pap En Mam:

Jeetje wat een mooie plaatjes, geweldig!
    Tot morgen.

• 19 Juni 2011 - 09:15

Nico En Tineke :

Hoi Gerwin en Kim: Een romantic champagne cruise ; wat een romantische afsluiting van deze heerlijke 3 weken die jullie gehad hebben na het prachtige huwelijksfeest! Wel wat anders als champagne uit de rugzak bij min 20 graden op 3000 m hoogte toen Gerwin Kim ten huwelijk vroeg. Maar wel toepasselijk. Tot straks op Schiphol

• 19 Juni 2011 - 17:53

Andre En Greet:

Jongens wat een geweldige huwelijksreis hebben jullie gemaakt. Hoop dat jullie ook een goede terugreis hebben (gehad) Groetjes van ons

• 20 Juni 2011 - 18:37

Tessa H:

Heb net jullie reisverslagen gelezen! Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt en de Malediven.....WOUW ik heb er nauwelijks woorden voor! Echt schitterend!
    Hoop dat jullie weer veilig thuisgekomen zijn en tot morgen!